HANGAR
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Başlangıçtaki Sorular-3

Aşağa gitmek

Başlangıçtaki Sorular-3 Empty Başlangıçtaki Sorular-3

Mesaj  Admin Çarş. Haz. 04, 2008 3:42 am

Gövde

Elevatörün sabit ve hareketli kısmı

Kuyruğun sağlamlığını kontrol et.
Kuyruk iyice ve oynamayan bir şekilde yapıştırılmış olmalı.

Ayarını kontrol et.
Elevatörün sabit parçası ortalı ve gövdeye dik olmalı.Uçağın mihenk alınan herhangi bir ön orta noktaya göre elevatörün uçları eşit mesafede olmalı.
Elevatörün kontrolü. Elevatör pushrodu sökülmüşken daha iyi olur.
Elevatörün menteşeleri her iki tarafa da iyi yapışmış mı ve serbestçe dönüyor mu ? Toplu iğne ile emniyetlenmiş mi ?
Elevatör aşağı yukarı serbestçe istenen mesafede hareket ediyor mu ? Tipik olarak 20-30 derece.
Elevatör iki parça ise her iki parçası eşit ve beraber hareket ediyor mu. ?

Elevatör yekesinin kontrolü.
Yeke iyice sabitlenmiş mi ? Vidaları tam sıkılmış mı ? Yerinde oynama ver mı ? Yekenin pushrodun bağlandığı delikleri menteşelerle aynı hizada mı ?
Rudderın sabit ve hareketli kısmı


Rudderın sağlamlığını kontrol et.
Rudder yerine sağlmca yapıştırlımış mı ?

Ayarını kontrol et
Rudderın sabit parçası elvatöre dik uçağın roll eksenine paralel olmalı.

Rudderın kontrolü. Rudder pushrodu sökülmüşken daha iyi olur.
Rudderin menteşeleri her iki tarafa da iyi yapışmış mı ve serbestçe dönüyor mu ? Toplu iğne ile emniyetlenmiş mi ?
Rudder sağa sola serbestçe istenen mesafede hareket ediyor mu ?Tipik olarak 20-30 derece.

Elevatör yekesinin kontrolü.
Yeke iyice sabitlenmiş mi ? Vidaları tam sıkılmış mı ? Yerinde oynama ver mı ? Yekenin pushrodun bağlandığı delikleri menteşelerle aynı hizada mı ?

Radyonun Takılması
Servoların kontrolü


Servolar.
Her servonun üzerinde lastik takozları ve pirinç destekleri olmalı.
Hedr servo mutlaka 4 adet vide ile bağlanmış olmalı.

Servo kolları.
Her servo kolu mutlaka vida ile servo çıkış miline sabitlenmeli ve vidaı sıkı olmalı
Kullanılmayan servo kolları kesilmeli

Servo kabloları ve fişleri.
Her servo kablosu alıcının uygun soketine takılmalı ve yerine tam oturmalıdır.
Servo uzatma kabloları yerine tam oturmalı ve bir bant ile emniyetlenmeli.
Servo kabloları gergin olmamalı.
Servo kabloları gövde içersine sabitlenmeli, sağa sola sallanmamalı
Alıcı

Kristal.
Alıcı ve vericinin kristali aynı frekansta olmalı.
Kristal yerine tam oturmuş olmalı.

Alıcı yerleştirilmesi.
Alıcı şok emici sünger ile kaplanmalı ve gövdeye sabitlenmeli.Boşta olmamalı.

Alıcı anteni
Alıcı anteni hafif gevşek olmalı ve gövde boyunca ilerlemeli. Sarılarak bırakılmamalı.
Alıcı gövde içersinde yada dışında sağa sola bükülmemeli ikiye katlanmamalı mümkünse ruddera sabitlenip elevatör yada rudderın hareket eden kısımlarına temas etmemeli.
Pil (Batarya)



Pil sabitlenmesi
Pil şok emici sünger ile sarılmalı ve gövde içersinde sabit olmalı.

Kablosu
On/Off anahtarına bağlı ucu yerine tam oturmalı ve bant ile emniyetlenmeli.
Kabloları gergin olmamalı.
Kablolar gövde içeni sabitlenmeli sağa sola sallanmamalı.
On/Off düğmesi ( Sviç)


Sviç sabitlemesi
Sviç gövde üzerine sabitlenmeli ve eksoz çıkışının olmadığı tarafta olmalı.

Bağlantıları.
Batarya ile bağlı olan ucu emniyetlenmeli.
Kabloları gergin olmamalı
Kabloları gövde içinde sallanmamalı,sabit olmalı.
Alıcıya giren ucu yerine tam oturmalı.Mümkün olduğu kadar şarj uçlu on/off sviç kullanın.

Motorun Takılması
Yakıt sistemi kontrolü
Yakıt tankı.
Yakıt tankı mutlaka gövde içine sabitlenmeli ve titreşim sebebiyle köpürmeyi önlemek için süngere sarılmalıdır.T
Yakıt deposunun içindeki clunk(ağırlık) tank dibinden mutlaka 5-6 mm yukarıda olmalı serbestçe hareket etmeli.Modelin burnunu havaya kaldırarak kontrol edebilirsiniz.

Yakıt hortumları.
Clunkın bağlı olduğu yakıt çıkışı karbüratöre bağlı olmalı.
Tazyikleme hattının bağlı olduğu uç mutlaka deponun üst seviyesinde olmalı.Üçüncü hat varsa bu yakıt boşalma ve doldurma içindir ve mutlaka kapalı olmalı.
Yakıt hattı gergin olmamalı,çok az gevşek bırakılmalı ayrıca katlanmamalıdır.

Yakıt filtresi
Yakıt filtresi clunk ile karbüratör arasında olmalı .
Filtre temiz olmalı.
Motor yatağı.


Bağlantı.
Motor yatağı firewalla sıkı bağlanmalı.Çoğu motor yatağı kitinden bağlantı için ağaç vidası çıkmaktadır.Bunu yerine firewalla motor yatağını vida ve somunla bağlanmalı.Mümkünse blindnuts kullanılmalı.Vidalarda pul ve rondela olmalı.
Motor yatağı doğru thrus verecek şekilde bağlanmalı.Genellikle 1 derece aşağı 2 1/2 derece sağa bakmalı.
Motor kontrolü


Bağlantısı.
Motor yatağına sıkıca bağlanmalı.Ağaç vidası yada saç vidası ile bağlanmamalı.Vida ve somun kullanılmalı.Vidalarda pul ve rondela olmalı.

Karbüratör
Karbüratör motora sıkıca bağlı olmalı..
Gaz kolunu geri çekip gaz kelebeğinin tamamen kapanıp kapanmadığını kontrol edin.Eğer açık kalıyorsa kelebek durdurma vidasını gevşetip tekrar ayarlayın.Bu gaz servosunun yük altında kalmamasını hemde motoru radyodan durdurma imkanının sağlar.
Gaz kolu sağa sola değmemeli.

Eksoz.
Eksozun sıkıca motora bağlandığını kontrol edin.
Eksoz milinin sıkı olduğunu kontrol edin.Eksoz çıkışı sağa sola dönmemeli.

Motor mesafesi.
Motor , karbüratör ve eksozun uçağın gövdesinden en az 3 mm uzakta olup olmadığını kontrol et.
Pervane ve spinner.


Pervane.
Pervane sıkıca bağlanmalı.Gerekirse emniyet somunu konmalı.
Pervane motor kompresyona bindiğinde yere paralel olacak şekilde bağlanmalı.Böylece elle çalıştırmada hem kolay çalışır hem de motor havada durursa iniş sırasında pervane yere sürterek kırılmaz.
Pervanenin balanskontrolü yapılmalı.

Spinner
Pervane spinnerin kenarlarına değmemeli.Bunun için delikleri büyütün.
Spinnerin arka kısmı uçağın gövdesine yada cowla değmemeli.En az 3 mm boşluk olmalı.
Spinner çatlak yada balanslı olmamalı.

İniş Takımları
İniş takımlarının kontrolleri
Gövde bağlantısı.
Bütün bağlantı vidalarının sıkılığını kontrol edin.
Burun tekerinin sağa sola rahat dönüp dönmediğini kontrol edin.
Kuyruk tekeri varsa sağa sola rahat dönüp dönmediğini kontrol edin.

Hareket kontrolü.
Tekerleklerin serbestçe dönüp dönmediğini kontrol edin.
Tekerlek sabitleyicilerinin (stoper)sıkılığını kontrol edin.

Ayar kontrolü.
Yerde düz gittiğini kontrol edin.Bunun kolay yolu modeli radyo açıkken ve kumanda vermezken elinizle ileri doğru ittirmektir.Bu durumda modelin sağa sola gidip gitmediğini kontrol edin.

Kanatların Kontrolü
Yapısal kontroller
Ayar
Kanatlar düz ve doğru olmalı.Çarpıklık ,eğrilik olmamalı.

Aileron kontrolü.Aileron pushrodları sökülmüşken yapılmalı.
Aileon menteşeleri hem aileronlara hemde kanada toplu iğne ile emniyetlenmiş olmalı.
Aileronlar aşağı ve yukarı rahat etmeli.(En az 20-30 derece)

Ailronların yeke ve pushrod kontrolü.
Ailronların yekeleri sıkı bağlanmışmı.
Tork rot takılmışsa tork rotlar aileonlara emniyetli bağlanmalı sağa sola sürtmemeli.
Radyo bağlantısı.


Servo yatağının kontrolü .
Aileron servo yada servoları kendi orjinal bağlantı parçaları ile bağlanmış mı ?
Aileron servo yada servoları dört adet vida ile bağlanmış mı ?

Servo kolları.
Servo kolu sabitleme vidası var mı ,sıkılanmış mı ?
Kullanılmayan servo kolları kesilmiş mi ?

Servo fişleri.
Uzatma kablosu kullanıldıysa soketler yerine iyi oturmuş mu ? Soketler bant ile emniyete alınmış mı ?
Kablolar gergin olmamalı.
İniş takımları eğer kanattaysa iniş takımı kontrolü.

Kanat bağlantıları
Tüm vidalar yerinde ve sıkı mı ?

Hareket serbestliği
Tekerlekler rahat dönüyor mu ?
Tekerlek sabitleyicileri sıkı mı ?
Admin
Admin
Admin

Erkek Mesaj Sayısı : 46
Yaş : 56
Nerden : Ankara
Kayıt tarihi : 24/05/08

https://hangar.hareketforum.net

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz