HANGAR
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Başlangıçtaki Sorular-4

Aşağa gitmek

Başlangıçtaki Sorular-4 Empty Başlangıçtaki Sorular-4

Mesaj  Admin Çarş. Haz. 04, 2008 3:47 am

Pushrod ve Bağlantıların Kontrolü
Gövde ve kanatlar

Cleavislerin yekelere bağlantı kontrolleri
Tüm cleavis yada ball jointlerin yekey tam oturduğunu ve emniyetli olup olmadığını kontrol edin.
Cleavisler diş açılmış pushrodlara bağlandığı noktada en az 5 mm diş üzerine sıkılmış mı ?
Cleavisler sıkıldığı düşler üzerinde ileri geri kaymamalı.
Push rodların üzerinde cleavisleri bağlamak için kelepçe kullanıldıysa kelepçenin pushrod kılıfına sürterek pushrodun hareketini kısıtlamadığını kontrol edin.

Cleavislerin servo bağlantıları kontrolü
Tüm cleavis yada ball jointlerin yekey tam oturduğunu ve emniyetli olup olmadığını kontro edin.
Cleavisler diş açılmış pushrodlara bağlandığı noktada yeterince diş üzerine sıkılmış mı ?
Cleavisler sıkıldığı düşler üzerinde ileri geri kaymamalı.
Push rodların üzerinde cleavisleri bağlamak için kelepçe kullanıldıysa kelepçenin servo koluna sürterek pushrodun hareketini kısıtlamadığını kontrol edin.

Pushrodların kontrolü
Esnek pushrodlar kullanılmışsa pushrod kılıfı gövdeye sabitlenmiş mi ?
Cleavisler pushroda bağlanırken diş açılmış rotlar kulanıldıysa dişli rod pushrodun içine en az 5 mm sıkılmış mı ?
Eğer ahşap pushrod kullanılmışsa cleavisle bağlantıyı sağlayan metal rot ahşap rota bağlanırken gevşemeyecek şekilde sıkı bağlanmış ve emniyetlenmiş mi ?
Eğer cleavisler için bağlantı kelepçeci kullanılmışsa gövdeye sürtmediğini kontrol edin.
Eğer bu kontrolleri yapmak için yekeden çıkardığınız cleavisler varsa yerine takmayı unutmayın.Şimdi bütün servo kollarını sökün ve pushrodları ileri geri hareket ettirin.Rahat ve sıkışmadan yeterince ileri geri hareket ettiğini görün.Sonra servo kollarını yerine takın ve vidalarını sıkılayın.

Radyo Ayarları
Eğer uçuş sahasında iseniz sizin frekansınızda başka birinin uçuş yapıp yapmadığından emin olun.


Verici
Vericinizin frekansını kontrol edin.Alıcınızla aynı olsun.Radyonuzun frekans bayrağını takın..
Tüm trimleri orta noktaya alın.Gaz kolunuda ortaya alın.
Tüm dual rate sviçleri maksimum hareket konumunda olsun.
Vericinizi açın.
Vericinizin batarya göstergesini kontrol edin.Dolu göstermeli.

Alıcı
Alıcınızın on/off svicin açın.
Varsa alıcınınbatarya göstergesi dolu göstermeli.
Kumanda kollarını hareket ettirerek tüm yüzeylerin ve gaz kolunun hareket ettiğini kontrol edin.Aksaklık varsa düzeltin.
Alıcı on/off düğmesinin açık pozisyonda iken on durumunu gösterdiğini görün.Ayrıca sviciniz uçuş eksenine paralel takılı ise svicin on pozisyonu uçağın arkasına doğru olmalı.Eğer değilse değiştirin.Böylece kalkış için uçağınız yerde koştururken takılacak bir dal parçasının , havada svice çarpacak bir böceğin yada yaprağın yada aşınmış sviçlerin rüzgar sebebi ile kapanarak radyoyu devre dışı bırakmasını engellemiş olursunuz.

Başlangıçtaki Sorular-4 C09p1

Her servonun kolu, trimler ve verici kolları nötr durumda iken pushroda 90 derece olmalı.


Nötr pozisyon.Verici kolları ve trimler nötr iken
Servo kolları servonun yanında ve servoya 90 derece olmalı.
Aileronlar nötr durumda olmalı.( kanat profili ile aynı eksende)
Elevatör nötr olmalı.
Rudder nötr olmalı

Kontrol yüzeyleri hareketi
Aileonların hareketi doğru yönde olmalı.Uçağın arkasından bakıldığında sağa yatış kumandası verildiğinde sağ aileron yukarı, sol ailewron aşağı hareket etmeli.
Aileonları hareket mesafesi üretici firmanın kullanım kitapçığında belirttiği miktarda mı ?
Elevatör hareketi doğru mu ?Uçağın arkasından bakıldığında yükseliş komutu verildiğinde yukarı hareket etmeli.
Elevatörün hareket mesafesi üretici firmanın kullanım kitapçığında belirttiği miktarda mı ?
Rudderin hareket yönü doğru mu ?Uçağın arkasından bakıldığında sağa kumanda verildiğinde rudder sağa dönmeli.
RUdderın hareket mesafesi üretici firmanın kullanım kitapçığında belirttiği miktarda mı ?
Burun yada kuyruk tekerinin dönüş yönü doğrumu.
Burun tekerinin hareket mesafesi çok fazla olmamalı.Rudderın hareketinin 1/3 yada 1/2 si olmalı.
Gaz kolu.
Gaz kolu ileri itildiğinde gaz kelebeği açılıyor mu ?
Gaz kolu trimi tam kapalı iken gaza kolunu geri çektiğinizde gaz kelebeği tam kapalı oluyor mu ?
Gaz kolunu ileri tam ittirdiğinizde gaz kelebeği tam açılıyor mu ? Gaz kolunun mesafesi fazla geliyorsa ayarlayın.Servo üzerine yük binmesin.
Gaz trimi verdikten sonra gaz kolunu geri çektiğinizde gaz kelebeği 1/8 kadar açık kalıyormu .

Parazit yada karışma
Vericinin tüm kollarını birbiri ile karışacak şekilde hareket ettirin. Pushrodların birbirine bu durumda sürtüp sürtmediklerini yada birbirlerini engelleyip engellemediklerini görün.
Tam kontrol verdiğinizde servo da sıkışma olup olmadığını vızıldayıp vızıldamadığını kontrol edin.
Bunları kontrol ettiyseniz tekrar servo vidalarının sıkılığını kontrol edin.Şimdi önce alıcınızı sonra vericinizi kapayın.

Modelin Birleştirilmesi
Kanadı bağlayın.Ancak aileron varsa iniş takımı ve flapların kablolarını bağlamayı unutmayın.

Kanat yatağı
Kanat yuvasına sıkıca ve tam oturmalı.
Kanat plastik vidaları yada lastik bantları ile sıkıca sabitlenmeli.

Kanat bağlantısı (lastik ile)
Kanadı bağlamak için en az 6 tane lastik bant olmalı.İlk iki tanesi sağ ve sol olarak önden arkaya bağlanmalı.Diğerleri çapraz bağlamalı
Doweller gövdeye sıkı bağlı olmalı.
Dowelların dışarıda kalan kısmı lastikleri emniyetli şekilde tutacak kadar uzun olmalı.
Lastik bantlar kanadı tutacak uzunluk ve sağlamlıkta olmalı.
Lastik bantlar iyi durumda olmalı.

Kanat bağlantısı (Naylon vida ile)
Kanat gövdeye naylon vidalarla sıkı bağlanmış mı ?
Kanat vidaları kanadın içinden geçerek vidaları emniyetli şekilde tutacak kadar ucun olmalı.
Kanadı gövdeye tutturan dowellar sağlam ve deliklerine geçecek yeterli uzunlukta olmalı
Vidalar hasarsız olmalı.

Kanat ayarı
Kanat gövdeyi ortalamalı.
Kanat ile kuyruk birbirine paralel ve ortalı olmalı
İncidence açısı uygun olmalı.uçağa önden baktığınızda kanat yere parelel olmalı.
Kanat yerine takılırken gövde ve kanat arasında servo kabloları sıkışmamalı.

Son Kontroller
Ağırlık merkez (CG).

Yeri
Ağırlık merkezi (CG) kontrolü yakıt tankı boşken yapılmalı.
CG Üretici firmanın verdiği değerler arasında olmalı.CG noktasından kaldırdığınızda uçak hafifçe burnunu öne vermeli.
Uçağın burnundan ve kuyruğundan kaldırarak sağa sola yatıp yatmadığını kontrol edin.Yatan tarafın tersine ağırlık koyarak dengeleyin.


Eğer uçuş sahasında iseniz sizin frekansınızda uçan modelci olmadığından emin olun.

Son radyo kontrolleri

Önce vericiyi sonra alıcıyı açın.


Karışma.
Tüm kumanda kontrollerini maksimum hareket ettirin.Birbirine temas olmamalı.
Eğer pushrotlarda sürtme varsa servo sesini dinleyerek nerede olduğunu bulun ve düzeltin.

Mesafe kontrolü ( Motor çalışmazken)
Kumandanın anteni kapalı iken uçaktan yaklaşık 30 adım kadar uzaklaşın.Kontrol yüzeyleri titrememeli ve siz kontrol verdiğinizde hareket etmeli.Bazı radyolarda anten tamamen radyo içinde kalıyorsa mesafesi düşer.Bu yüzden bu tip radyolarda anteni 5 cm kadar açarak bu kontrolü yapın.
Kontrol verdiğinizde yüzeyler tam hareket etmeli
Titremeler olmamalı

Failsafe.
Radyonuzda failsafe özelliği varsa.

Eğer radyo ve alıcınız PCM ise ve failsafe özelliğini ayarlamanız gerekir.


Tüm stikleri tam hareket ettirin.Buna falaplar,iniş takımları dahil.
Vericinizi kapatın.
Tüm kontroller ayarladığınız duruma gelmeli.En önemlisi gaz kolu tam kapamalı yada rölantiye almalı.
Eğer istediğiniz gibi çalışıyorsa sorun yok.Problem varsa düzeltin.
Eğer radyonuz PCM değil ancak siz inline failsafe sistem kullanıyorsanız


Gaz kolunu maksimum yapın.
Vericiyi kapatın.
Gaz kolu motoru stop durumuna getirmeli yada rölantiye almalı.

Sonuç
Eğer bütün bu kontrolleri yaptıysanız uçağınız emniyetli bir biçimde ilk uçuşa hazırdır.
Şunu unutmayın. Ne kadar sık yada dikkatli kontrol yapsanız da unuttuğunuz yada gözden kaçırdığınız birşeyler olabilir. Modelciler özellikle yeni başlayanlar bir an önce modelini yapmak yada yeni model heyecanı ile bazı ufak detayları kaçırabiliyor. Bu yüzden mutlaka bir başkası da bu kontrolleri yapmalı.Unutmayın acele etmeden bu kontrolleri yapmanız hem uçağınızı hem zamanınızı hem paranızı en önemlisi insan hayatını koruyacaktır.Bu kontrolleri yapmak en fazla 1 saatiniz alacaktır.Ama karşılığı çok daha fazla olacaktır.
Radyonuzu her uçuş gününden önce şarj etmeyi unutmayın .
Son olarak gece saat 3 de bitirdiğiniz modelin test uçuşunu o gün yapmayın.Mutlaka aynı akşam yeni uçağınızı tamir etmek zorunda kalacaksınız.

Kazasız, kırımsız uçuşlar dileği ile.



Kaynak:İmuk
Admin
Admin
Admin

Erkek Mesaj Sayısı : 46
Yaş : 56
Nerden : Ankara
Kayıt tarihi : 24/05/08

https://hangar.hareketforum.net

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz